Агентство prcom з'ясувало, що дратує журналістів

Mass media


Журналістів найбільше дратує, коли респонденти говорять банальні речі, не відповідають прямо на поставлені питання, не коментують гострі теми, нешанобливо ставляться до співрозмовника. Ці, здавалося б очевидні речі, наочно проілюструвало дослідження, ініційоване агентством prcom.

В ході опитування, проведеного серед українських журналістів, що працюють у різних ЗМІ, стало очевидно, що куди спокійніше «акули пера» відносяться, коли спікер чесно зізнається, що не знає відповіді на питання чи помітно нервує під час інтерв'ю.

А от недотримання заздалегідь обумовлених дедлайнів, запізнення на зустріч до журналіста або відсутність у спікера якого б то не було уявлення про специфіку ЗМІ, в якому буде розмішено його інтерв'ю - досить поширена ситуація. Журналісти такі помилки не забувають. І в майбутньому до цього експерта намагаються не звертатися.

«За 13 років роботи у журналістиці, я можу на пальцях правої руки порахувати респондентів, які заздалегідь готувалися до зустрічі, читали мої статті, навіть щось цитували і згадували факти з моєї біографії. Зізнатися, це завжди підкуповує, починаєш з більшою симпатією спілкуватися. І досить часто інтерв'ю з таким підготовленим респондентом загрожує довгостроковою співпрацею і навіть дружбою», - каже Олена Куряча, оглядач газети БІЗНЕС.

Що ж стосується недорікуватості, то з цим пишуча братія вже змирилася і давно вміє «переводити» відповіді респондента на «нормальну» мову. Хоча великого задоволення така робота не приносить. Але якщо респондент говорить по суті, то недорікуватість журналісти готові пробачити. А ось спроби використовувати інтерв'ю у рекламних цілях неприємно кожному другому опитаному кореспонденту.

Олена Яковенко, pr director агентства prcom, так прокоментувала дану ініціативу: «Головною метою нашого дослідження було виявлення найбільш частих помилок респондентів. Результати говорять самі за себе. Насправді ж рецепт ідеального інтерв'ю досить простий: ретельна підготовка, незвична точка зору, чітко сформульовані тези і цікаві ілюструючи матеріали. Додайте до цього приклади з власної практики і дещицю гумору. І вуаля. Ідеальне інтерв'ю у вас у кишені».


SMI analitics