
Журналістів найбільше дратує, коли респонденти говорять банальні речі, не відповідають прямо на поставлені питання, не коментують гострі теми, нешанобливо ставляться до співрозмовника. Ці, здавалося б очевидні речі, наочно проілюструвало дослідження, ініційоване агентством prcom.
В ході опитування, проведеного серед українських журналістів, що працюють у різних ЗМІ, стало очевидно, що куди спокійніше «акули пера» відносяться, коли спікер чесно зізнається, що не знає відповіді на питання чи помітно нервує під час інтерв'ю.
А от недотримання заздалегідь обумовлених дедлайнів, запізнення на зустріч до журналіста або відсутність у спікера якого б то не було уявлення про специфіку ЗМІ, в якому буде розмішено його інтерв'ю - досить поширена ситуація. Журналісти такі помилки не забувають. І в майбутньому до цього експерта намагаються не звертатися.
«За 13 років роботи у журналістиці, я можу на пальцях правої руки порахувати респондентів, які заздалегідь готувалися до зустрічі, читали мої статті, навіть щось цитували і згадували факти з моєї біографії. Зізнатися, це завжди підкуповує, починаєш з більшою симпатією спілкуватися. І досить часто інтерв'ю з таким підготовленим респондентом загрожує довгостроковою співпрацею і навіть дружбою», - каже Олена Куряча, оглядач газети БІЗНЕС.
Що ж стосується недорікуватості, то з цим пишуча братія вже змирилася і давно вміє «переводити» відповіді респондента на «нормальну» мову. Хоча великого задоволення така робота не приносить. Але якщо респондент говорить по суті, то недорікуватість журналісти готові пробачити. А ось спроби використовувати інтерв'ю у рекламних цілях неприємно кожному другому опитаному кореспонденту.
Олена Яковенко, pr director агентства prcom, так прокоментувала дану ініціативу: «Головною метою нашого дослідження було виявлення найбільш частих помилок респондентів. Результати говорять самі за себе. Насправді ж рецепт ідеального інтерв'ю досить простий: ретельна підготовка, незвична точка зору, чітко сформульовані тези і цікаві ілюструючи матеріали. Додайте до цього приклади з власної практики і дещицю гумору. І вуаля. Ідеальне інтерв'ю у вас у кишені».
